Rowery elektryczne to temat, który w ostatnich latach dominuje w dyskusjach dotyczących trendów w branży rowerowej. Wcale nas to nie dziwi! E-bike to wspaniałe rozwinięcie klasycznego roweru, który pozwoli każdemu rowerzyście pojechać dalej iszybciej oraz pokonywać niedostępny teren. Rowery elektryczne KROSS zostały przez nas wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania dostępne na rynku.
Przy projektowaniu naszych rowerów elektrycznych użyliśmy najwyższej jakości baterii oraz silników pochodzącym od najlepszych producentów tego typu rozwiązań na świecie. Dzięki temu nasze rowery elektryczne cechują się doskonałym przygotowaniem do jazdy oraz bezproblemową obsługą.
Trzy główne typy rowerów elektrycznych:
Rowery elektryczne MTB XC, czyli takie, które posiadają taką samą geometrię jak typowe rowery wyczynowe do kolarstwa górskiego. To doskonałe narzędzie do przetestowania trasy wyścigu, czy dotarcia w normalnie mało dostępne dla kolarza miejsca.
Elektryczne rowery Enduro, które pozwolą na jeszcze więcej zabawy na singletrackach i pozostawienie sobie więcej siły na szybkie, pełneadrenaliny tłoczonej prosto do serca, karkołomne zjazdy.
Elektryczne rowery miejskie oraz turystyczne, które doskonale sprawdzą się jako alternatywa na dojazdy do pracy. Dzięki nim możliwe jest dotarcie na miejsce z ominięciem korków i – w przeciwieństwie do tradycyjnych rowerów – bez dużego wysiłku i nawet podczas niesprzyjających warunkach pogodowych.
Jaki silnik oraz baterię wybrać? Krótki przewodnik
Rowery elektryczne KROSS wyposażone są w silniki od dwóch producentów – Shimano oraz Bafang. Obydwa są równie dobrym rozwiązaniem różniącym się przede wszystkim momentem obrotu. Sprawia to, że silnik znajdujący się w systemie Shimano Steps zapewnia nieco wyższą moc, przez co szybciej osiąga maksymalną prędkość.
Właśnie prędkość! Jest to doskonałe miejsce, by wspomnieć o tym, że niezależnie od tego jaki silnik znajdzie się ostatecznie w rowerze, to będzie on wspierał rowerzystę tylko do prędkości 25 km/h. Po przekroczeniu tej wartości wspomaganie zostanie wyłączone i trzeba będzie zdać się na własne mięśnie.
Elektryczne rowery Enduro – KROSS SOIL BOOST
Rowery enduro to piękny powrót do korzeni kolarstwa górskiego. Tego, które nie było skoncentrowane liczeniem watów i pogonią za jak najszybszym czasem wykręconym na wyznaczonej pętli. To niczym nieskrępowana zabawa i czerpanie przyjemności z jazdy z jak najszybszej jazdy w dół.
Jednak, zanim będzie możliwy szybki i karkołomny zjazd, najpierw trzeba pokonać uciążliwy podjazd . W przypadku lekkich rowerów typu hardtail XC (tylko przedni amortyzator) zazwyczaj nie stanowi to większego wyzwania. Jednak w przypadku rowerów Enduropodjazd, ze względu na specyfikę tego typu roweru, który musi zapewnić tajże bezpieczeństwo, nie jest aż tak łatwy i przyjemny. Dlatego każdemu, kto chce z każdego dnia jazdy wycisnąć jak najwięcej polecamy elektryczne rowery enduro.
W ofercie KROSS znajdziesz przede wszystkim rowery elektryczne enduro wyposażone w pełne zawieszenie oraz silnik i baterię zintegrowaną z ramą. Dzięki temu odróżnienie ich na pierwszy rzut oka od klasycznych konstrukcji może być bardzo trudne. Zdradzić je może tylko wyświetlacz na kierownicy oraz nieco masywniejsza dolna rura ramy.
Zdobądź przewagę na trasie wyścigu dzięki elektrycznym rowerom XC
Seria rowerów elektrycznych do XC KROSS Level Boost to doskonałe uzupełnienie garażu rowerowego każdego stawiającego na wynik kolarza. I nie tylko! To także idealny wybór dla osób, które chcą spróbować swoich sił na trudnych techniczne trasach, a boją się, że tym razem to podjazd może wygrać z ich słabościami.
Z pewnością nie raz spotkała cię sytuacja, że wyścig jechałeś niemal w ciemno. Bez wiedzy, gdzie są zlokalizowane przeszkody. Z wielu powodów. Zbyt późne przyjechanie na wyścig, chęć oszczędzenia sił na start właściwy i brak objazdu pętli. Jednak dzięki elektrycznym rowerom do XC możliwe staje się wcześniejsze objechanie trasy bez obawy o utratę sił. Kilka trybów wspomagania dodadzą watów wtedy, kiedy to będzie konieczne, bez potrzeby czerpania z rezerw pozostawionych na wyścig.
E-bike MTB to jednak nie tylko przygotowanie do wyścigów. To także świetna zabawa w terenie. Dla każdego, bez znaczenia czy jest zaawansowanym kolarzem czy też dopiero staje na starcie swojej rowerowej przygody. Wspomaganie silnika elektrycznego dyskretnie dodaje mocy wtedy, kiedy jest to najbardziej potrzebne pozwalając wjechać każdą ściankę i cieszyć się niezwykłymi widokami ze szczytu gór.
Turystyka wspomagana elektrycznie – trekkingowy e-bike
Wybierasz się na wycieczkę rowerową lub dojeżdżasz rowerem do pracy? Niezależnie od twojej destynacji elektryczny rower trekkingowy sprawi, że jazda będzie wygodna i przyjemna. W KROSS wierzymy, że niezależnie od tego, dokąd zmierzasz, rower na każdym metrze jazdy powinien cię wspierać. Dlatego wyposażyliśmy nasze rowery trekkingowe w sprawdzone rozwiązania dedykowane do e-bike’ów.
W naszych rowerach elektrycznych zastosowaliśmy sprawdzony system Shimano Steps City, dzięki któremu dotrzesz na miejsce szybciej, efektywniej i bardziej wypoczęty. Umożliwi on komfortowe ominięcie korków oraz uniknięcie zmęczenia. Dzięki niemu uwolnisz się od potrzeby posiadania minimum dwóch kompletów ubrań podczas dojazdów do pracy.
Kiedy jednak poczujesz zew przygody i za jej namową wyruszysz w podróż, to niezwykle wydajna bateria Shimano o pojemności do 504 Wh umożliwi pokonanie odległości nawet do 150 km. Na takim dystansie w planowaniu podróży ograniczenie może stanowić tylko wyobraźnia.
Największą zaletą naszych trekkingowych rowerów elektrycznych jest silnik wspierający rowerzystę w trakcie pedałowania. Jest on całkowicie odporny na działanie warunków pogodowych ipomimo wysokiej mocy jaką dostarcza w trakcie jazdy charakteryzuje się niezwykłą cichą, lekką i płynną pracą.
Nowoczesne rowery elektryczne
Rowery elektryczne to sposób na komfortową jazdę bez względu na ukształtowanie terenu czy długość trasy. Rower elektryczny wygląda niemal tak samo jak tradycyjne modele rowerów, główna różnica w wyglądzie rowerów tradycyjnych i elektrycznych to widoczny akumulator, który stanowi napęd wspomagający jednośladu. Miejsce umocowania akumulatora wpływa na stabilność roweru, dlatego najlepiej wyważone są modele z baterią mocowaną na ramie. W sprzedaży znajdują się także modele z baterią przymocowaną do bagażnika lub umiejscowione pionowo na ramie pod siodełkiem rowerowym.
Rowery elektryczne są coraz chętniej wybierane przez rowerzystów w Holandii, Belgii i Niemczech. Silnik elektryczny wspomaga jazdę, jednocześnie jest rozwiązaniem ekologicznym. Dlatego takie rower są łatwiejsze w użytkowaniu niż tradycyjne modele, ponieważ nie potrzebujemy aż tyle siły, aby wprowadzić rower w ruch, co w przypadku modeli tradycyjnych, i jednocześnie czerpiemy z ich wielu zalet:
Budujemy kondycję fizyczną,
Nie stoimy w korkach,
Nie mamy problemu z zaparkowaniem,
Wykazujemy postawy proekologiczne.
Budowa roweru
Modele rowerów elektrycznych są dostosowane do różnych typów jazdy amatorskiej. W związku z tym stosuje się w nich różnorodne modele ram, dopasowane do konkretnych typów jazdy. Znajdziemy zatem rowery górskie, szosowe, crossowe, trekkingowe. Zależnie od tego w jakim terenie odbywamy wycieczki warto zdecydować się na odmienny model, który pozwoli na komfortową jazdę. Jeżeli zdecydujemy się na model górski jego opony będą mieć szerszy, gruby bieżnik, a cała rama będzie tak wyprofilowana, by zapewnić możliwość komfortowej jazdy. W przypadku rowerów szosowych opony nie mają bieżnika, a rama jest tak profilowana, by umożliwić rowerzyście przyjęcie aerodynamicznej pozycji za kierownicą jednośladu. Jak widać poszczególne modele rowerów są wyposażone w osprzęt typowy dla określonego rodzaju kolarstwa.
Z uwagi na zwiększoną wagę roweru elektrycznego oraz możliwość szybszego, bardziej dynamicznego przyspieszania, w rowerach elektrycznych stosuje się solidniejsze i bardziej wytrzymałe elementy, które zniosą długotrwałe obciążenia. Takie rozwiązanie wiąże się ze zwiększeniem całościowej wagi roweru. Obecnie średnia waga rowerów elektrycznych to k.. 20-25 kg, jest to waga większa od wagi standardowych rowerów. Obecnie producenci pracują nad tym, aby zmniejszać wagę roweru i baterii, a jednocześnie podnosić parametry wytrzymałościowe.
Bateria mocowana w rowerach elektrycznych wspiera rowerzystę podczas pedałowania, nie da się jechać bez wkładania w to wysiłku. Im szybciej rowerzysta pedałuje, tym mocniej jest wspierany przez ten system. Wydajność baterii jest różna, wystarcza na przejechanie 30-150 km, w zależności od rodzaju trasy, częstotliwości postojów i wagi rowerzysty. W przypadku sportowej jazdy wyczynowej bateria starcza na krócej niż podczas spokojnej jazdy w terenie miejskim. Warto sprawdzić jakie dane podaje producent, ponieważ zależnie od ceny roweru i jego dostosowania do konkretnego typu kolarstwa mogą się one znacząco różnić.
Wiele rowerów elektrycznych wyposażonych jest w komputer pokładowy, który umożliwia zmianę trybu jazdy. Większość modeli ma zaprogramowanych kilka programów, które pozwalają na jazdę w różnych warunkach:
tryb eco do jazdy w mieście,
tryb turbo do jazdy sportowej,
tryb trip do jazdy turystycznej.
Warto podczas zakupu sprawdzić jakie programy obsługuje konkretny model roweru. Istotne jest to, aby dopasować możliwości roweru do indywidualnych potrzeb, ponieważ pozwala to na optymalne wykorzystanie mocy baterii i zapewnia jej długą żywotność. Warto pamiętać, że akumulatory w rowerach, tak jak inne rodzaje baterii mają swoją określoną żywotność – współcześnie jest to ok. 800-1500 cykli ładowania, po tym czasie bateria mniej trzyma i zaleca się jej wymianę.
Popularność rowerów elektrycznych
Rowery elektryczne zdobywają coraz większą popularność na całym świecie, szczególnie chętnie są kupowane przez mieszkańców Europy Zachodniej. Wspomaganie jakie zapewnia bateria sprawia, że jest to rozwiązanie chętnie wybierane przez różne grupy osób, które korzystają z możliwości ograniczenia wysiłku w czasie jazdy.
Seniorzy
Osoby starsze, o zmniejszonych możliwościach fizycznych na pewno docenią wsparcie, jakie podczas jazdy zapewnia silnik elektryczny. Dzięki temu, mimo wieku i mniejszej mobilności nie ma konieczności rezygnowania z przyjemności jazdy na rowerze.
Osoby dojeżdżające do pracy
Jazda na rowerze po mieście nawet spokojnym tempem może być czynnością wymagającą od kolarza dużo energii. Aby zmniejszyć trudy wielokilometrowej jazdy i dojechać w miejsce docelowe bez fizycznych oznak zmęczenia warto skorzystać z pomocy jaką zapewnić może rower elektryczny. Współcześnie, mimo wzrastającej popularności rowerów jako środków transportu, niewiele firm udostępnia swoim pracownikom możliwość skorzystania z szatni i prysznica po dojechaniu do pracy. Praca w mokrym stroju może być bardzo niekomfortowa, dlatego część osób rezygnuje z dojazdu do pracy na rowerach. Wybór roweru elektrycznego pozwala na dojechanie w każde miejsce bez obawy o stan swojego ubioru, nawet na długich trasach.
Fani górskiej turystyki rowerowej
Wielogodzinne wycieczki górskie potrafią być męczące, aby wspomóc siebie w trudnej jeździe górskiej warto wybrać model roweru elektrycznego dopasowany do jazdy górskiej i pomóc sobie podczas wielogodzinnego pedałowania. Silnik wesprze rowerzystę podczas jazdy pod górę, dając możliwość komfortowej jazdy w trudnych warunkach, nawet w wypadku gdy kondycja kolarza nie jest najlepsza.
Cena roweru
Rowery elektryczne są droższe niż ich tradycyjne odpowiedniki. Dzieje się tak ze względu na konieczność używania odporniejszych, bardziej wytrzymałych części oraz, oczywiście, spowodowane jest ceną samej baterii. Ceny rowerów elektrycznych zaczynają się już od kilku tysięcy złotych za najbardziej podstawowe modele jednośladów, najdroższe modele kosztują nawet kilkadziesiąt tysięcy. W Polsce tego typu modele są stosunkowo rzadko wybierane, jednak z uwagi na bardzo dużą wygodę ich użytkowania i wzrastającą popularność na świecie można spodziewać się, że niedługo także w Polsce będą one bardzo popularne.
Na stronie Bikester.pl znajdziesz popularne modele rowerów elektrycznych, znanych marek, m.in. Electra, Hawk, Haibike i wielu innych. Modele dostępne w naszym sklepie doskonale spiszą się w różnych warunkach terenowych: znajdziesz u nas modele crossowe, miejskie, górskie oraz trekkingowe. W naszym sklepie znajdziesz zarówno rowery elektryczne damskie jak i męskie. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Bikester.pl i do zakupu modelu roweru elektrycznego dopasowanego do indywidualnych potrzeb.
Oprócz rowerów w naszym sklepie znajduje się duży wybór akcesoriów i dodatków rowerowych, które zapewniają szansę na indywidualne dopasowanie modeli rowerów do potrzeb każdego kolarza. Sprawdź jakie akcesoria rowerowe przygotowaliśmy dla ciebie i wyposaż swój rower w sposób, jakiego potrzebujesz do zapewnienia sobie komfortowej jazdy w preferowanych przez ciebie warunkach drogowych.
Jak naładować akumulator w rowerze elektrycznym Liv?
Naładuj swój akumulator EnergyPack w kilku prostych krokach
Ładowanie roweru elektrycznego jest proste, ale jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać, aby zwiększyć żywotność akumulatora. Poniższe wskazówki zoptymalizują wydajność oraz żywotność Twojego EnergyPaka.
Sprawdzanie poziomu naładowania akumulatora
Poziom naładowania akumulatora możesz sprawdzić w dwóch miejscach:
W panelu sterowania RideControl umiejscowionym na kierownicy - w zależności od modelu panelu sterowania, poziom naładowania akumulatora będzie pokazany w postaci świecących się diod lub wyświetlony na cyfrowym wyświetlaczu. Na akumulatorze. Po wyjęciu akumulatora z ramy naciśij znajdujący się na nim przycisk. Diody LED powinny zaświecić się, wskazując poziom naładowania akumulatora.
Rodzaje ładowarek
Liv oferuje dwa rodzaje ładowarek akumulatorów EnergyPack:
Ładowarkę typu smart: Wbudowane akumulatory EnergyPak Smart wymagają inteligentnej ładowarki. Wysoki prąd ładowania (do 6 A), zaawansowane systemy zarządzania w akumulatorach i „inteligentne” funkcje tej ładowarki sprawiają, że pozwala ona ładować akumulatory bardzo szybko, zachowując jednak ich optymalny stan i żywotność. Ładowarkę standardową: Ładowarka 4 A jest kompatybilna z większością akumulatorów EnergyPack. Jest mała i lekka, więc łatwa do transportu.
Sposoby ładowania akumulatora
Ładowanie akumulatora na rowerze: Pociągnij i obrócić w prawo zatyczkę gniazda ładowania lub podnieś gumową zatyczkę, aby odsłonić gniazdo ładowania. Podłączyć ładowarkę do gniazda i rozpocznij ładowanie. Ładowanie zdemontowanego akumulatora EnergyPak:.Zdemontuj akumulator z roweru. Podłącz adapter ładowania do ładowarki. Podłączyć ładowarkę do akumulatora
EnergyPak i przystąp do ładowania.
Podczas ładowania:
Dioda LED ładowarki będzie świecić ciągle na czerwono.
Diody LED akumulatora, które są ciągle czerwone, pokazują poziom naładowania.
Migające diody EnergyPaka wskazują, że trwa ładowanie.
Po zakończeniu ładowania:
Dioda LED ładowarki zmienia kolor na zielony.
Wszystkie diody LED EnergyPak są czerwone, a następnie wyłączają się.
Stan hibernacji
Po zakupie roweru akumulator prawdopodobnie będzie już w pełni naładowany i będzie dostarczony w trybie „hibernacji”. Poproś sprzedawcę o potwierdzenie tego faktu. Jeśli będzie inaczej, możesz naładować akumulator samodzielnie.
Możesz sprawdzić, czy EnergyPak jest w stanie hibernacji, naciskając przycisk sprawdzania poziomu energii. Diody LED nie zapalą się.
Podłącz aktywną ładowarkę do EnergyPak.
Odłącz ładowarkę od EnergyPak.
EnergyPak nie jest już teraz w trybie hibernacji. Po naciśnięciu przycisku sprawdzania poziomu energii zaświecą się diody LED.
EnergyPak jest gotowy do użycia.
EnergyPak nie może wrócić do trybu hibernacji po aktywacji.
Wskazówki